

Základem každého studia je záznamové zařízení. Čím kvalitnější je toto zařízení, tím kvalitnější jsou nahrávky, a ty mi umožňuje Mackie Onyx 1220i, který nabízí jak rozsáhlé routovací možnosti kvalitního plně analogového mixážního pultu s až osmi monofonními nebo čtyřmi monofonními a čtyřmi stereofonními vstupy, tak špičkový 16×2 FireWire AD/DA převodník (96 kHz/24 bit) s vysokým dynamickým rozsahem a odstupem od šumu v kvalitě blížící se zařízením renomovaných výrobců jako je RME či TC electronics.
K připojení mikrofonů mi kromě čtyř kanálů s předzesilovači Onyx slouží osmikanálový mikrofonní předzesilovač Studio Projects SP828, a dále mám – nejen pro milovníky lampového zkreslení – dvoukanálový elektronkový předzesilovač PreSonus Bluetube DP s elektronkou 12AX7, vhodný pro zpěv i pro hudební nástroje. Ostatní doplňkovou práci zastává USB mobilní zvuková karta M–Audio Fast Track Pro použitelná i jako analogový dvoukanálový mikrofonní předzesilovač, MIDI převodník, sluchátkový zesilovač či DI box.
Pracuji na platformách PC i Mac – k práci mi slouží pracovní stanice Lenovo ThinkStation E32 SFF s operačním systémem Microsoft Windows 10 Pro a přenosný počítač Apple MacBook Pro s operačním systémem AppleMacOS Sierra. Samotný zvuk zpracovávám v DAW software Presonus Studio One. Pro archivaci dat používám pevné disky Western Digital, a o zálohování se stará FireWire externí pevný disk – taktéž Western Digital. Pro pohodlnější práci mám k dispozici dva kvalitní LCD monitory Eizo S2433W.

K monitoringu během nahrávání a k následné mixáži mi slouží především pár dvoupásmových studiových near-field monitorů M-Audio BX5 D2 a referenční studiová sluchátka AKG K240 mkII. Pro odposlech muzikantů mám několik párů sluchátek (Sennheiser, Beyerdynamic, Creative, aj.) a jeden pár výkonných aktivních odposlechů JBL.
Dalšími zařízeními jsou kvalitní velkomembránové kapacitní mikrofony Apex 460 s vlastním elektronkovým předzesilovačem a sE Electronics Z3300a. Při „vrstveném“ nahrávaní slouží především k záznamu zpěvu, akustických nástrojů či nástrojových aparátů a pro improvizované aplikace jsou dokonce schopné kvalitně zachytit i celou bicí soupravu. Pro nahrávání ve skupině se pak hodí napříkad jako tzv. „room mic“. Oba mikrofony nabízí plně měnitelnou směrovou charakteristiku, a tak se mohu pořizovat stereo nahrávky i tzv. MS (mid/side) technikou.
Pro bodové snímání (tzv. close miking) mám k dispozici jak dostatek kvalitních dynamických a malomembránových kapacitních mikrofonů (Shure, AKG, sE Electronics a jiné), tak i dostatek stojanů a kabelů.
Za zmínku určitě stojí i digitální piano Roland EP-75, které je sice již staršího data výroby, ale se svou plně vyváženou klaviaturou se 76 klávesami slouží jako výborný MIDI kontroler.